"הצעה הזויה שהמציעים אינם מבינים אפילו את משמעותה"

"כבר יש כמה ראשי חברה קדישא שהביעו רצון לעשות פיילוט בעניין, ואני אחד מהם. ברגע שנצלח את כל ההליכים הבירוקרטיים נתחיל ליישם את זה. אנחנו מתכוונים לקדם את זה כרגע במספר מישורים במקביל, וכמובן לעשות עבודת הסברה ולצאת בפרסום
אבי יעקב 2 Comment on "הצעה הזויה שהמציעים אינם מבינים אפילו את משמעותה"

כלי תקשורת דווחו על רעיון חדש בעולם הקבורה: ליקוט עצמות • התומכים טוענים כי הם רוצים ליצור חלקות משפחתיות • המנהג אמור להוסיף עוד יום אבל הלכתי הכולל קריעה • אבל השר אזולאי שולל בחריפות

אזולאי צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
"כבר יש כמה ראשי חברה קדישא שהביעו רצון לעשות פיילוט בעניין, ואני אחד מהם. ברגע שנצלח את כל ההליכים הבירוקרטיים נתחיל ליישם את זה. אנחנו מתכוונים לקדם את זה כרגע במספר מישורים במקביל, וכמובן לעשות עבודת הסברה ולצאת בפרסום
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הדתות דוד אזולאי מגיב היום לאתר קול חי בתגובה לפרסומים שהוצגו בימים האחרונים לפיהן כביכול משרדו בוחן אופצייה של ליקוט עצמות בעקבות מצוקת הקבורה בישראל ואומר "לא היה ולא יהיה. לא מיניה ולא מקצתיה. לאורך כל הדורות עם ישראל נלחם בחירוף נפש למען כבוד המת וכך נמשיך לפעול, בכל ארצות העולם ובפרט בארץ ישראל. מדובר בהצעה הזויה שהמציעים אינם מבינים אפילו את משמעותה, ואיני מתכוון אפילו לדון בנושא".

היוזמה פורסמה בעיתון ידיעות ירושלים ולפיה עקב מצוקה במקומות הקבורה הועלה רעיון לשוב למנהג הישן שהיה נהוג בעבר בארץ ישראל בתקופת התלמוד והמשנה – ליקוט עצמות.

על פי 'כיפה' המשמעות המעשית היא שמספר שנים לאחר הקבורה יוצאו עצמות הנפטר מהקבר ויאוחסנו בארון קטן במתחם משפחתי, כדי לאפשר שימוש חוזר בחלקת הקבר. כחלק מהרעיון, שהונח על שולחנו של משרד הדתות, שבודק את יישומו, האזרחים יוחתמו מראש על הסכמה להזזת העצמות, בדומה להחתמה על כרטיס אדי. בטווח הארוך המטרה היא ליצור חלקות קבר משפחתיות, כאשר כלל העצמות של כל בני המשפחה יונחו בסופו של דבר באותה חלקה. המנהג יוסיף, על פי ההלכה, עוד יום אבל למשפחה, שכולל קריעה ואבלות בדומה למנהגי יום הקבורה עצמו.

"כבר יש כמה ראשי חברה קדישא שהביעו רצון לעשות פיילוט בעניין, ואני אחד מהם. ברגע שנצלח את כל ההליכים הבירוקרטיים נתחיל ליישם את זה. אנחנו מתכוונים לקדם את זה כרגע במספר מישורים במקביל, וכמובן לעשות עבודת הסברה ולצאת בפרסום", אמר ראש המועצה הדתית בגוש עציון רפאל אוסטרוף.

"הרי מעבירים את העצמות לארון קטן כך שעדיין ניתן יהיה לבקר אותן. נכון להיום האופציה הלא יקרה היחידה להיקבר בירושלים היא בקיר, אז ייתכן שאדם יעדיף את האפשרות הזו על פני האפשרות של קבורה בקיר. מעבר לזה, אנחנו רוצים ליצור חלקות משפחתיות, ואז כשקרובי הנפטר מגיעים לבקרו הם מבקרים את כל דורות המשפחה וזה הופך את זה למשהו הרבה יותר משפחתי ונותן המשכיות מאוד מיוחדת על פני דורות" הטעים.

כאמור, שר הדתות בתגובה לאתר קול חי שלל את הרעיון מכל וכל.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    סחטן על התמונה של מרן פוסק הדור זיע"א עם יבלח"ט מרן ראש הישיבה רבינו שלום כהן שליט"א